4N1. Aceasta este marea noutate Mitsubishi pentru acest
an, o noutate poate mai importantă decât noul ASX, despre
care aţi putut citi primul test în ProMotor numărul 72. 4N1
este codul atribuit noilor motorizări diesel
Mitsubishi, lansate pentru toată gama „importantă” actuală
a constructorului japonez.Gama importantă este formată din modelele
de acţiune ale lui Mitsubishi, modelele care se vând cel
mai bine şi în jurul cărora se va întâmpla totul la Mitsu
o bună perioadă de acum înainte. Vorbim despre Lancer sedan –
Sports Sedan, în trei volume şi Lancer Sportback, în două volume şi
despre proaspăt restilizatul Outlander. Desigur din această grupare
de elită Mitsubishi face parte şi noul ASX.
De ce grupare de elită? Cifrele demonstrează că Mitsubishi vinde în
Europa din ce în ce mai multe „passenger cars” şi crossovere şi de
aceea accentul va fi pus de acum pe modelele din aceste
segmente.
În Europa, momentan se comercializează aproximatic trei milioane de
maşini de clasă compactă în fiecare an, iar Mitsu vrea o felie cât
mai mare de aici. Bazându-se pe o clientelă fidelă formată din
aproximativ 400.000 de clienţi de Carisma, Galant şi Lancer,
Mitsubishi speră ca aceşti posesori de modele proprii să se
transforme în clienţi de Lancer, Outlander sau ASX.
De ce este mai bine să ai motorul tău decât să împrumuţi unele?
Este simplu. Este ca şi cum ai avea jucăriile tale în loc de unele
împrumutate. Poţi să faci ce vrei cu ele, le modifici după bunul
plac şi dacă se strică decizi fără probleme ce măsuri să iei.
Astfel, motoarele 2.0 TDI sunt de acum istorie pentru gama Lancer
şi Outlander, la fel şi diesel-ul de 2.2 litri al lui PSA de pe
Outlander.
4N13 şi 4N14 sunt noile motorizări diesel pentru familia
Lancer, respectiv Outlander iar lansarea lor oficială pe
aceste maşini va avea loc cu ocazia Salonului Auto de la Paris. În
România vor sosi imediat după aceea şi conform spuselor oficialilor
japonezi, preţurile vor fi similare cu cele ale motoarelor pe care
le vor înlocui.